تبلیغات
تقویت هوش نوزادان

تقویت هوش نوزادان
 
پیوندهای روزانه
تبلیغات

یک بچه‌ باهوش تحویل جامعه دهید

 اسفناج چه تاثیری روی موها دارد؟


برای  آن‌كه فرزند دلبندتان موهایی سالم و زیبا داشته باشد، باید مواد‌غذایی زیر را در تغذیه او بگنجانید. ماهی كه سرشار از اسید چرب امگا 3،  پروتئین،  ویتامین B12 و آهن است، سبزی‌های سبز تیره مانند اسفناج،  كلم‌بروكلی و برگ چغندر كه سرشار از ویتامین A، C، آهن و كلسیم هستند، حبوبات كه نه تنها سرشار از پروتئین هستند بلكه آهن، روی و ویتامین B نیز در آن‌ها یافت می‌شود، آجیل یا مغزهای گیاهی كه سرشار از سلنیوم و روی بوده و برای پرپشت شدن و درخشندگی مو لازم هستند و همچنین گوشت، مرغ و تخم‌مرغ كه تامین‌كننده پروتئین لازم برای رشد مو هستند، كمبود پروتئین موجب شكنندگی و كم پشتی مو می‌شود و لبنیات كم‌چرب هم كلسیم را برای رشد موها تامین می‌كنند.

    چرا طالبی برای چشم خوب است؟


اگر نگران سلامت چشم‌ها و قدرت بینایی فرزندتان هستید بهتر است، مواد‌غذایی زیر را حتما در برنامه غذایی او بگنجانید: هویج كه حتما حدسش را می‌زدید، به دلیل كمك به ساختن ویتامین A در بدن، به تقویت بینایی مشهور است. اما ویتامین A در مواد‌غذایی دیگر مثل شیر و لبنیات، جگر،  تخم مرغ، كره، طالبی و كلم نیز وجود دارد. میوه‌های سبز و زرد هم به سلامت دید بچه‌ها كمك می‌كنند، چون موادی به نام لوتئینگزانتین دارند. یكی دیگر از مواد بسیار مفید برای بینایی ویتامین C است كه در مواد خوراكی مثل پرتقال و لیمو،  فلفل دلمه‌ای، كیوی،  گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی، سیب‌زمینی و سبزی‌های سبز و پر برگ منابع غنی ویتامین C وجود دارد.

     برای پوست شاداب باید آب بنوشد


برای سلامت و شادابی پوست كودك‌تان باید از این مواد‌غذایی استفاده كنید: آب! یكی از مهم‌ترین عوامل برای سلامت و شادابی پوست، آب است. به كودك‌تان یاد بدهید كه روزانه 6 لیوان آب بنوشد. ماده مفید بعدی ویتامین C است كه برای شادابی پوست و ترمیم زخم‌های پوست مفید و لازم است. مواد‌غذایی رنگی با رنگ‌های متنوع‌شان، انواع مختلفی از آنتی‌اكسیدان را در اختیار بدن قرار می‌دهند كه شادابی پوست را تضمین می‌كند مانند: فلفل‌های رنگی، كلم بروكلی، هویج، گوجه‌فرنگی و...

     زیبایی اندام با گوشت وحبوبات


اگر دوست دارید فرزندتان عضلاتی قوی و سالم داشته باشد باید چگونه او را تغذیه كنید؟ در درجه اول پروتئین كافی را به بدن او برسانید. منابع غنی پروتئین شامل گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات، و حبوبات هستند. كلسیم هم كه برای كار كردن درست عضلات مورد نیاز بدن است از طریق لبنیات برای كودك قابل تامین است و اما ویتامین E، یكی از ویتامین‌هایی است كه به كار كردن درست عضلات كمك می‌كند و منابع غنی این ویتامین، انواع مغزها، روغن‌های گیاهی مثل روغن سویا، بادام، گردو، فندق، ذرت، دانه كتان و زیتون هستند. بد نیست این نكته جالب را هم بدانید، دانشمندان سوئدی می‌گویند: «خوردن سیب با پوست به تقویت عضلات كمك می‌كند!»

     آنتی‌اكسیدان برای چه چیزی مفید است؟


اما برای این‌كه كودكی باهوش و با حافظه‌ای قوی داشته باشید، چه موادی را باید در رژیم غذایی فرزندتان بگنجانید؟ برای این منظور بهتر است روی امگا3 حساب كنید. امگا3 در غذاهای دریایی و دانه‌های روغنی مانند: بادام، گردو، بادا‌م ‌زمینی، كنجد و تخم ‌كتان به وفور یافت می‌شود. ویتامین‌‌های گروه B نیز در این موضوع دخیل هستند و غلات كامل، جوانه گندم، مخمر آب ‌جو و جگر به‌عنوان منابع تامین‌‌كننده آن‌ها محسوب می‌‌شوند. ماده مفید بعدی لیستین است كه عدس، ذرت، شیر، زرده ‌تخم‌‌مرغ، تخمه آفتابگردان، جوانه گندم، بادام‌ زمینی، آرد جوی‌ دوسر و جگر گوساله از منابع آن به حساب می‌‌آیند. آنتی‌اكسیدان‌ها و سویا هم مواد دیگری هستند كه به تقویت هوش و حافظه فرزند شما كمك می‌كنند. می‌دانید كه برای تامین آنتی‌اكسیدان‌ها باید سبزی‌ها و میوه‌های تازه را به فرزندتان بدهید.

     برای سلامت دندان‌ها پیاز بخورند


اما برای سلامت دندان‌ها چه چیزهایی باید به كودك‌تان بدهید؟ باز هم ویتامین C! این ویتامین در سلامت لثه‌ها نقش مهمی دارد و در نتیجه به استحكام دندان‌ها هم كمك می‌كند. جویدن میوه‌ها و سبزی‌هایی مانند: سیب، هویج و كرفس هم به‌دلیل آن‌كه نیاز به جویدن زیاد دارند، سبب ترشح بزاق شده و دهان را تمیز م ی‌كنند. همچنین مصرف لبنیات به تامین كلسیم لازم برای ساخته‌شدن دندان‌ها كمك كرده و پیاز خام هم خوراكی دیگری است كه به سلامت دندان‌های كودك شما كمك می‌كند. می‌دانید چرا؟ چون پیاز می‌تواند باكتری‌های مضر دهان را  از بین ببرد.

    چرا باید شیر بخورند؟


استخوان‌ها از بخش‌هایی هستند كه سلامت آن‌ها باید در دوران كودكی و نوجوانی جدی گرفته شود. چون بدن انسان در این زمان استخوان‌سازی را انجام می‌دهد و بعد از آن دیگر كمتر كمكی می‌تواند به سلامت استخوان‌ها كند. برای آن‌كه فرزندتان استخوان‌هایی سالم داشته باشد، حتما می‌دانید كه باید شیر و لبنیات كم‌چرب را به میزان كافی به او بدهید. بچه‌ها در سنین 8 تا 18‌سالگی بیشترین مقدار كلسیم را در روز نیاز دارند. مقدار لازم شیر برای كودكان 4 تا 8 ساله روزی 3 لیوان و از 8 تا 19 سال روزی 4 لیوان است.

     برای هضم راحت غذا چه كنیم؟


برای كمك به سلامت دستگاه گوارش در فرزندتان می‌‌توانید روی فیبرها حساب باز كنید. میوه‌ها و سبزی‌ها سرشار از فیبر هستند. فیبرها عمل هضم و دفع غذا را منظم می‌كنند و مانع از چاقی كودكان می‌‌شوند. علاوه بر فیبرها مصرف پروبیوتیك‌ها هم به سلامت دستگاه گوارش كمك زیادی می‌كند و این مواد در آجیل‌های خام و در ماست یافت می‌شوند.




طبقه بندی: تقویت هوش نوزادان بعد از تولد، تقویت هوش نوزادان قبل از تولد، مقالات تقویت هوش و حافظه نوزادان،
برچسب ها: یک بچه‌ باهوش تحویل جامعه دهید،
[ دوشنبه 24 مهر 1391 ] [ 04:03 ب.ظ ] [ نرگس خانم ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب